메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국노어노문학회 노어노문학 노어노문학 제29권 제4호
발행연도
2017.12
수록면
47 - 67 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper brings attention to the issues in teaching Russian language to learners from multicultural families and from families of Russian speaking ethnic Koreans in Korea who are heritage speakers of the Russian language. In this paper the challenge in teaching Russian language to these heritage speakers in Korea will be analyzed regarding particular language situation including demographic, linguistic and other factors. The author overviews the contemporary methodological approaches to teaching Russian language and describes methodologies of teaching Russian language to heritage speakers in the educational institutions in South Korea. It is concluded that in South Korea, the Russian language is taught to heritage speakers either as a foreign or as a native language depending on the educational institution: where the learners are enrolled in the Korean or in the Russian school. Neither of these methods is efficient for heritage-speakers learners of Russian. It is recommended that for the educators in Korea to consider vast Soviet and Russian experience in teaching Russian as a second native language (RSL) and also to utilize contemporary programs of teaching Russian language to children living abroad.

목차

Аннотация
I. Введение
II. Демографический фактор: учащиеся с русским языковым наследием в Корее – кто они?
III. Обзор ключевых методик преподавания русского языка
IV. Ситуация с преподаванием русского языка учащимся с русским языковым наследием в Южной Корее.
IV. Вывод
Литература
Abstract

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-892-001712228