메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강길현 (조선대학교)
저널정보
한국지역사회학회 지역사회연구 지역사회연구 제25권 제4호
발행연도
2017.12
수록면
65 - 87 (23page)
DOI
10.31324/JRS.2017.12.25.4.65

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to draw the educational implication by researching the influence to identity of professional social workers with professional characteristic recognition and the satisfaction of majoring social workers in collage. It is also investigated whether these factors show any difference depending on internal, external job value. The AMOS 22.0 statistic program was used with data from collages and university students in Gwangju, Jeonnam and Jeonbuk. As a result, it is claimed that the higher satisfaction and job characteristic recognition as a social worker, the higher identity as a social worker shows. But only internal factors (Ability, achievement, community service, aptitude and interest) played roles to control between major satisfaction and social welfare professional job identity for job value, other variables were not meaningful. It means that they focused on an external job value that emphasizes payment honor, and the working environment. To build up the establishment of right job value, the way to complete ethics, philosophy, and volunteerism as compulsory courses in university major education need to be discussed. Futhermore, the university should study and try the practice of healthy education. Implications for the education of major in social welfare is suggested.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 실증분석
5. 실증분석
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-309-001686196