메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Miae Park (Chuncheon National University of Education)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제46호
발행연도
2018.1
수록면
81 - 100 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper attempts to review previous research on factors affecting L2 phonological acquisition and to provide an experiment to determine whether or not factors such as gender, age of L2 learning, length and frequency of private L2 instruction and amount of L2 use have significant influence on the discrimination of the English vowel contrasts /iy/-/ɪ/,/uw/-/ʊ/ and /ɛ/-/æ/ by native Koreans learning English in a foreign language context and, if so, to what extent. Gender, age of L2 learning, and length and frequency of private L2 instruction were found not to be significant predictors of the perceptual accuracy of the English vowel contrasts. On the other hand, it was revealed that amount of L2 use affected the discrimination of the English vowels significantly, suggesting that it is important for L2 learners to have enough opportunities to use the L2 to benefit in the perception of L2 segmental contrasts. Directions for future study were suggested on the basis of the findings of this study.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Background
3. Experimental Design
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001768897