메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안소영 한진수 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제30권 제4호(통권 제128호)
발행연도
2018.4
수록면
249 - 266 (18page)
DOI
10.31336/JTLR.2018.04.30.4.249

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Media delivers the fast trend of an era. The purpose of this study is to investigate the influence of viewing motivation and visit intention on the increase of infotainment travel program. As a result of the analysis, hypothesis 1 showed positive effects of viewing motivation(cultural information and socializing) on preference. Hypothesis 2 showed positive effects of viewing motivation(entertainment and cultural information) on commitment. Hypothesis 3 showed that there was a positive relationship between preference on visit intention. Then hypothesis 4 showed that positive effect on commitment on visit intention. Finally, it was shown that cultural information was related to visit intention
Therefore, the infotainment travel program should know that introductions to specific travel destination are an important part of the viewer’s motivation to watch.

목차

Abstract
I. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
III. 연구방법
IV. 분석결과
V. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-002244190