메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장민용 (서경대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제28호
발행연도
2018.6
수록면
23 - 38 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
More than fifty years, American expermental filmmaker Ernie Gehr has been making cinematic magic from filmic mechanism and basic elements. For Gehr, the most everyday spaces and the most mundane action offer the imaginative filmmaker the most interesting potential. No other filmmaker has so persistently and productively explored the capacity of filmmaking to develop the visual and auditory opportunities offered by the cinematic apparatus itself.
Gehr’s first film is 〈Morning〉 in which he transforms the interior of part of a New York City loft into a camera obscura by manipulating the exposure of his camera frame by frame. After that, he explored a variety of cinematic territories. Most of them somewhere in between the still photography and the conventional uses of motion picture. His work, rather than using machines to recreate human vision and excavate fantastical scenarios from our unconscious, allow viewers to see and understand as a camera does.
For Gehr, film is a thing and not an imitation and don’t reflect on life, but rather embodies the life of the mind. Film is not a vehicle for ideas or portrayals of emotion outside of its own existence as emoted idea. Film is a variable intensity of light, an internal balance of time, a movement within a given space.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 어니 기어와 구조영화
Ⅲ. 어니 기어 영화와 영화의 메커니즘의 관계
Ⅳ. 어니기어의 영화 속 도시
Ⅴ. 나오는 말
참고 문헌
Abstract

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-688-003105910