메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Mun-Young Lee (Honam University)
저널정보
한국엔터테인먼트산업학회 한국엔터테인먼트산업학회 학술대회 논문집 한국엔터테인먼트산업학회 2018년도 국제학술대회 논문집
발행연도
2018.7
수록면
148 - 151 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Education using Virtual Reality (VR) has attracted a great deal of attention in recent years because it does not require expensive equipments and a large space in the field, and it enables effective education at a relatively low cost. The basic medical science curriculum (functional anatomy) is very important in the health sciences, but the students have many difficulties in understanding. The purpose of this study is to apply virtual reality to basic medical science curriculum and to understand students" perception.
The students were asked to directly experience the anatomy virtual reality program (<SUP>®</SUP>3D Organon) and to investigate the differences from other learning materials, such as understanding, concentration and interest.
Overall, learning using virtual reality (VR) showed higher results than other learning materials such as textbooks, models, and 3D application.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Materials and Methods
3. Result
4. Conclusions

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-691-003114778