메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Allison Bill (Jeonju University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제70집
발행연도
2018.8
수록면
201 - 230 (30page)
DOI
10.21087/nsell.2018.08.70.201

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Using three communicative language tasks designed based on Ellis’ (2009a) task characteristics, this study looks at how language production and communication strategy use will vary with a change in task material types and lexical concreteness of vocabulary items. Korean university students worked in speaker-listener pairs to describe and identify three sets of words. Each task used different types of materials for the listener (pictures, words, and no materials). Language production was analyzed through the identification of AS‐units and compensatory strategy use. There was a clear increase in language produced for the third task (no materials). The participants used a very restricted number of strategies, mainly analytic conceptual compensatory strategies. The implications include the need for instructors to use more output-prompting tasks, and to introduce learners to more communication strategies.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Findings
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-840-003408978