메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정대성 (Yonam Institute of Technology)
저널정보
한국조명·전기설비학회 조명·전기설비학회논문지 조명·전기설비학회논문지 제32권 제9호
발행연도
2018.9
수록면
18 - 24 (7page)
DOI
10.5207/JIEIE.2018.32.9.018

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In general, the motor has to be designed considering the performance, the price, and the size. Recently, the motor design skills must meet common performance by default, and the size of motor has to be reduced moreover. By reducing the motor size, the power density can be improved and the price can be reduced. In the hybrid vehicle, drive motor requires a very high power density, since the motor is mounted in cramped engine compartment. In addition, vehicles should be light in order to increase the mileage per charge in electric vehicles, thus, a high power density motor is required in the electric vehicle. In this paper the design to increase the power density has been described regarding design, manufacturing, and material technology. In addition, a method for increasing the power density was been designed by analyzing the existing built-in type permanent magnet synchronous motor, which was designed to increase the output density than the conventional model.. And the result was evaluated by making an improved model to verify the validity of the paper.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0