메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이현장 (Korea University of Technology and Education) 정호진 (Korea University of Technology and Education) 백제훈 (Korea University of Technology and Education)
저널정보
한국조명·전기설비학회 조명·전기설비학회논문지 조명·전기설비학회논문지 제34권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
61 - 68 (8page)
DOI
10.5207/JIEIE.2020.34.1.061

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, the government with focus on environmental pollution is making a policies to regulate the conventional vehicles with fossil fuel. With respect to various issues, the electric vehicles are being developed. However, the high cost of rare-earth permanent magnet and limited reliability are significant issues since most of motor types use three-phase and permanent magnet. This study proposes 6-phase permanent magnet assisted synchronous motor to overcome these disadvantages. Initial design of motor model was selected by lumped parameter model and optimized using differential evolution strategy. The designed motor was verified through finite element analysis and torque characteristics were analyzed in case of failure. And the motor was manufactured and its performances were evaluated.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0