메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第147輯
발행연도
2018.9
수록면
275 - 313 (39page)
DOI
10.18622/kher.2018.09.147.275

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored how two U.S. teachers approached world history, and how the students of these teachers understood world history topics. Two world history classrooms in a Catholic school were selected. I observed these two classrooms for 10 months and conducted semi-structured interviews with two teachers; I also conducted task-based, paired interviews on world history topics with 66 students in the two classes. Findings indicated that although two teachers believed that they taught world history in order to raise democratic citizens in general, their specific purposes and instructions were different. Moreover, students’ understandings were highly consistent with teachers’ instructions and approaches to world history. These findings raise implications for teacher education. Teacher educators need to accept history teachers as history curriculum developers and help them critically reflect their teaching belief, purpose, and instruction as well as its relationship with students’ historical understanding.

목차

1. 교사 연구의 중요성
2. 연구 내용과 연구 방법
3. 두 교사의 세계사 수업과 학생들의 역사 이해
4. 논의 및 시사점
5. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-374-003599882