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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
양세록 (한국항공대학교) 박은진 (한국항공대학교) 문호균 (한국항공대학교) 최현아 (한국항공대학교) 김문상 (한국항공대학교) 유주열 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2018 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2018.6
수록면
936 - 939 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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An idea is suggested to reduce the cooling drag by installing a diffuser type air guide between grille inlet and cooling module of the passenger car. Numerical study has been performed to figure out the effects of diffuser shaped air guide on the cooling drag. Driving speed of 140km/h is considered as a simulation condition with the moving wall boundary condition.

목차

Abstract
1. 서론
2. 해석 조건 설정
3. Diffuser Air Guide 장착 및 연구 결과
4. 결론
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