메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조선영 (배재대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第79輯
발행연도
2018.11
수록면
411 - 431 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, I report examples of practicing a learner-centric approach in classes, and in doing so, I discuss necessary measures to reduce the burden on teachers. First, I devised measures that would encourage learners to actively participate in classes while trying to provide the necessary educational environment during the progress of the learning-centric classes. For example, instead of promptly exchanging opinions on lecture content, after spending about five minutes in discussion within groups of three, I guided everyone to actively participate in subsequent internet search and opinion exchange. Furthermore, in order to make it possible for the learner to choose the topic for discussion, the teacher first provided the material, enabling an opportunity for the students to choose and communicate on their own. During communication activities, the teacher assisted the learners and allowed them to evaluate their activities, thus encouraging reflection from the students. Upon conducting a satisfaction survey for students regarding such learner-centric classes, positive evaluations were obtained as results.
While the burden on the teacher in enabling such a learner-centric class has been indicated, the solution has not been discussed and this article focuses on this point. I showed how I managed lectures, group activities, poster presentation and evaluation. When devising learner-centric classes, it is suggested that thinking measures to reduce the burden on teachers is a condition of the highest priority for continuing classes.

목차

1. 들어가기
2. 선행연구
3. 연구 목적 및 방법
4. 수업 실천 사례 보고
5. 수업 만족도 조사 결과
6. 교수자의 부담에 관하여
7. 나가기
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-913-000161030