지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Corpus Analyses and Results
Ⅴ. Conclusions
References
〈Abstract〉
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
A Corpus-Based Study on the Collocational Patterns of English Maximizers
언어과학연구
2019 .03
A Corpus-based Collocation Analysis of Discriminating among Near-synonyms - complex, complicated, intricate and elaborate
언어과학
2022 .11
A Corpus-Based Analysis of the Near-Synonyms Safety and Security in Maritime English
언어과학연구
2017 .12
친족어 {아버지}·{어머니}의 사용 양상 - 체면 손상 행위를 중심으로
담화와인지
2020 .08
사용역에 따른 MAN과 WOMAN의 연어적 특성
언어정보
2017 .01
Semantic and Grammatical Analysis of Synonymous Adjectives in British English
새한영어영문학
2024 .08
Same and different ways of seeing faces: The cases of Korean and Thai
언어과학연구
2022 .12
A Corpus-Based Analysis of Semantic Differences between "Advertising" and "Advertisement"
언어학 연구
2023 .07
A Corpus-based Analysis of Verb Collocates with Around and About by Wmatrix
언어과학
2021 .11
sort of와 kind of의 품사분포도와 의미선호도 연구
영어학
2017 .09
러시아어의 영어 합성어 차용 연구 : 다어절 어휘소를 중심으로
러시아어문학연구논집
2021 .01
A Study on Developing Collocational Competence through Movie Context
영어영문학21
2016 .01
A Comparative Analysis of Synonymous Verbs Based on American and British English Usage
언어학 연구
2024 .07
Corpus Based Collocation Analysis of the Phrasal Verb Stand Up
영어영문학21
2016 .01
영어종료의미 유의동사의 코퍼스기반언어 네트워크 분석
언어과학
2016 .01
Grammaticalization of English Heterosemy Up
언어와언어학
2018 .01
Korean EFL Learners’ Underuse of the English Perfect: A Collostructional Analysis of Written Learner Corpora
영어학
2023 .01
The Interrelationship between Semantic Peculiarities and Impracticability of Independent Use of fully: A Corpus-Based Analysis
영어학
2025 .01
A Corpus-based Study of Collocation in Chinese EFL Learners’ Oral Production
Corpus Linguistics Research
2015 .01
Measuring Receptive and Productive Collocational Knowledge of Korean Learners of English
Foreign Languages Education
2021 .09
0