메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
文有美 (延世大學校) 吳有晶 (高麗大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제28호
발행연도
2018.12
수록면
193 - 219 (27page)
DOI
10.24285/CLER.2018.12.28.193

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper recaps Korean journals dealing with Chinese ‘le(了)’ that have been published within the last 30 years, and performs a review of them according to their functional and academic subdivisions. ‘了’ has been the main concern of researchers for a long time, with journals accumulating a considerable amount of studies that focus on it. In studies of Traditional Chinese, disputes over classification, meaning and usage of ‘了’ lack a consensus and are still ongoing. Furthermore, the scale and scope of teaching research and contrastive research are still not much more developed than elementary level. (e.g. contrastive analysis of ‘了’ and the Korean past tense prefinal ending ‘-eot-’; analysis of high school textbooks; analysis of errors committed by individual learners).

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 현대중국어 ‘了’의 연구현황 개괄 및 분석
Ⅲ. 세부 분석
Ⅳ. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-720-000320916