메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국여가레크리에이션학회 한국여가레크리에이션학회지 한국여가레크리에이션학회지 제21권
발행연도
2001.11
수록면
43 - 54 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
I investigated into the actual condition and problems about Inline Skate, Skate board and BMX. Also I wanted to find out the activations. Finally, this study arrives attache conclusion. First, there are few places to enjoy them, comparing demanding for X-Game and increasing utilization. Most of places are in Seoul or City. So we need political supports and places all over the countries. On the other hand, if we use our In-door places and Stadiums, we can solve the places problems positively. Second, we are sort of special trainers about X-Game. So we have to open the specialist classes for X-Game immediately. Third, we have to cultivate the various courses (Beginner, Inter-mediate and High courses). It can make the families enjoy their free times. We have to consider that it can be supported by local finance and sponsor.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-069-000348958