메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김형민 (전남대학교) 정봉현 (전남대학교)
저널정보
한국지역개발학회 한국지역개발학회지 한국지역개발학회지 제30권 제5호
발행연도
2018.12
수록면
193 - 206 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to derive policy implications to improve traffic accessibility by evaluating the accessibility of city tourism. The Yanglim-dong modern historical village, which is the case study area, has characteristics of general city sightseeing areas that are limited in accessibility from the outside due to urban development and tourists are only able to visit the inner area on foot. The results of the analysis using graph theory show that the bus stop of a particular city out of the five outer node points has the best accessibility in all the analysis models. However, this did not serve as a practical approach to improve accessibility for daily visitors. In order to improve traffic access, some policy implications to overcome limitations of road capacity, parking facilities and bus routes are presented. Important policy implications include the expansion of investment in facilities, the attractiveness to visitors, the spatial distribution and expansion of parking facilities, and the improvement of the pedestrian access environment.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰 및 선행연구 검토
3. 사례지역의 실증분석
4. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0