메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seung-Man Kang (Chungbuk National University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제50호
발행연도
2019.1
수록면
193 - 213 (21page)
DOI
10.17002/sil..50.201901.193

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper delves into some grammatical aspects of arguments and adjuncts and examines how Korean EFL learners perceive them with respect to the predicate. I have illustrated some tests and criteria in order to distinguish between the two sentential constituents. It is noted, however, that this distinction is not straightforward and fails to reach an agreed consensus on the precise definition of the two. In this paper, I try to attest to their working characteristics from the perspective of EFL learners. To this end, I took a survey among 38 Korean EFL learners to examine the perceptual patterns of arguments and adjuncts. The subjects were given two tasks: a grammatical judgement task (Task 1) and a sentence completion task (Task 2). The findings of the survey reveal that arguments play a more vital role than adjuncts in affecting grammaticality judgment in sentences in Task 1. Arguments are also seen to contribute more than adjuncts to the completion of sentences in Task 2. Although arguments are more contributory to the well-formedness of a sentence, adjuncts are observed to have their own shares of contribution to it.

목차

1. Introduction
2. Properties of Arguments and Adjuncts
3. Method
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0