메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박용진 (全北大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제29호
발행연도
2019.6
수록면
17 - 30 (14page)
DOI
10.24285/CLER.2019.6.29.17

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Following our research, Park & Ma(2018), “Verification of Prator’s Grammar Difficulty Hypothesis - For Development a L2 Chinese Grammar Proficiency test for L1 Korean”, 172 survey conducted by L1 Korean students were collected and we reanalyzed “L2 Chinese grammar proficiency test”, Park & Ma(2018) designed. This analysis proved that the result of Park & Ma(2018)’s research was right. After the first verification, we adjusted the difficulty level of grammar for L1 Korean students studying chinese as the second language.
One of the most meaningful verification of the Prator’s Grammar Difficulty Hypothesis is that the Grammar Difficulty level 4 designed by Prator was the most difficult grammatical item for L1 Korean students studying chinese as the second language.
We hope that our “L2 Chinese Grammar Proficiency Test for L1 Korean” would help the teacher evaluate the learners’ level of Chinese language so the Chinese class could be designed to meet the learners’ Chinese level. Finally, this test would be the tool for students to check their Chinese grammar level.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 재검증을 위한 중국어문법능력평가 시험지 소개
Ⅲ. 중국어문법능력평가 조사와 분석
Ⅳ. 결어
【참고문헌】
【ABSTRACT】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-720-000897289