메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박용진 (全北大学校) 馬英驍 (全北大学校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제28호
발행연도
2018.12
수록면
285 - 308 (24page)
DOI
10.24285/CLER.2018.12.28.285

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this article we set two goals. The first is to verify the Prator’s Hierarchy of Difficulty hypothesis for the development of proficiency testing of Chinese grammar, and the second is the relationship between Prator’s Hierarchy of Difficulty hypothesis and L1 as well as L2.
According to our analysis, verification of the Prator’s Hierarchy of Difficulty hypothesis, for L2 Chinese learners whose L1 is Korean, is the level 0 and 1 and 2 and 3 of the Prator’s level of difficulty remain the same, furthermore, level 4 and 5 mutual exchange. In other words, While learning Chinese language, Prator’s level 5 which is a kind of language phenomenon that one factor of L1 can be divided into more ones in second language, is more difficult than Prator’s level 4 which is also a language phenomenon that an element not in L1 is present in L2, which is a step in the process of over-discrimination or over-difference.
We will then take a revised ‘L2 Chinese Grammar Proficiency test for L1 Korean’ based on the analysis results and conduct another survey.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. Prator의 난이도등급과 대조분석 및 문법능력평가
Ⅲ. 검증을 위한 중국어문법능력평가 시험지 설계
Ⅳ. 조사와 분석
Ⅴ. 문제점 토론
Ⅵ. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-720-000322874