메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김재관 (이타스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제27권 제8호
발행연도
2019.8
수록면
661 - 669 (9page)
DOI
10.7467/KSAE.2019.27.8.661

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the air charge for a gasoline engine ECU is to predict the relative air charge load in a cylinder by using MAP or MAF sensors. Numerous parameters in the ECU function have to be calibrated in order to convert the sensor value to air charge load. Manual calibration is time consuming or even impossible due to the high number of correlated parameters. Tiers supplying an ECU make use of internal parameter optimizers not only for the air charge function, but also for some other functions. However, these optimizers are not generally opened to third parties so as to protect intellectual property. In this study, a generic parameter optimizer, MOCA, has been utilized in order to simulate the air charge function and to optimize the calibration parameters for minimizing the deviation between the measured actual output and the model output. Optimum results by MOCA were almost the same as the results of the Tier internal optimizer. This automated calibration performed offline on a PC by MOCA instead of the manual calibration at a test bench would be able to replace the Tier internal optimizers, as well as save time and costs, throughout the entire calibration process.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결과
4. 결론
References

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-556-000867054