메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동규 (경희대학교) 한진욱 (경희대학교) 최경근 (상명대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제77호
발행연도
2019.7
수록면
121 - 130 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2019.07.77.121

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study is to examine the relationships among home training product’s perceived value, intention to continuous use and repurchase intention.
Method: Toward this end, a total of 201 respondents was selected using a convenient sampling method and responded to the survey questionnaire. 190 usable data were utilized in data analyses procedure. Data were analyzed using the frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, and multivariate regression with SPSS 23.0.
Results: Firstly, economic factor and functional factor had an influence on the continuous use, while emotional factor did not. Secondly, economic factor and functional factor had an influence on the repurchase intention, while emotional factor did not. Thirdly. continuous use had not an influence on the repurchase intention.
Conclusion: In order to improve the intention to continuos use and repurchase intention of home-training products marketers may emphasize the economic and functional value of the home-training product. In addition, considering that there was a no significant relationship between intention to continuous use and repurchase intention, different marketing approach should be separately applied to improve intention to continuous and repurchase intention.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000951163