메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박성미 (동서대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제31권 제4호(통권 제100호)
발행연도
2019.8
수록면
1,201 - 1,210 (10page)
DOI
10.13000/JFMSE.2019.8.31.4.1201

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the socio-cultural and educational implications of Koreans and Chinese by exploring the collaboration between Korean and Chinese university students. 943 students(464 korean students, 479 chinese students) among digital design colleges in Seoul, Ulsan & Pusan were sampled. For the statistical analysis, analysis of covariance structure by AMOS 21.0 was applied. The results of the analysis are as follows. First, Korea and China have the same factors that constitute collaboration. The study conducted a confirmatory factor analysis by using the structural equation model to which the four factor structure model was applied, based on the theories about the collaboration constructs in Korean college students. Second, as a result of a comparison on the collaboration levels of Korean and Chinese college students, the latter showed a higher level. Third, the creative problem solving level of Korean college students was lower than that of Chinese college students. Based on the results of this study, it is suggested that to carry out a comparative study on collaboration between countries, techniques and tools for an objective measurement of the consciousness of the people of countries are needed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 협업에 대한 한 · 중 대학생의 관점
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 논의
References

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-454-000939858