메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박소영 (대구대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제1호(통권 제103호)
발행연도
2020.2
수록면
232 - 245 (14page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.2.32.1.232

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research was to analyze how important prospective teachers perceive “student-participation classes” in college and how they experience them. The research questions were as follows. First, how do prospective teachers recognize the importance of student-participation in college? Second, how do prospective teachers perceive the performance of student participatory instruction in majors and teaching subjects? Third, what do preservice teachers require to promote student participatory instruction in college? I explained the purpose of the study to the participants for the survey, received the consent to participate in this study, and conducted the survey online.
The main results of this study are as follows. First, preliminary teachers perceived the elements of student-participation in college as a whole positively and importantly. Second, prospective teachers perceived that the performance of the student-participated class in the major and teaching subjects at the university is generally performed in low level. Third, preliminary teachers demanded the expansion of their authority as subjects in the design of curriculum, the diversity and active feedback of class activities, the validity and fairness of evaluation, and the formation of communication relationships among participants.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-454-000353242