메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제49권 제3호
발행연도
2007.1
수록면
121 - 142 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper suggests a primary English teaching model using multimedia technology. The model shows how multimedia technology can help to teach listening, speaking, reading and writing to different levels of students. It is based on Davies & Pearse(2000)’s suggestion on teaching listening and reading using the three steps of pre, while, and post language material presentation. Two major advantages of using multimedia tools in teaching English have been focused here. First, multimedia can help teachers to design level- based teaching to meet students’ varying proficiencies of English in the classroom. Many CD-Rom titles and Internet sites provide abundant controlled and guided practice for beginner and intermediate students. Multimedia also help more advanced students practice English by exchanging e-mails or voice messages with other English learners, even in other countries. The second focal point in the teaching model is that multimedia can appeal to students’ different learning styles. Language materials presented on video or animation will keep the interest of visual learners and help them learn better; listening materials on the Web or CD-Rom titles will suit auditory learners and so on. Specific ideas and steps for using multimedia are presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0