메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제49권 제1호
발행연도
2007.1
수록면
71 - 93 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
 Abstract The Effects of ESL Learners’ Vocabulary Learning Strategies on Their Reading Comprehension Mang, Suyeon & Rha, Kyeong-Hee (Chungbuk National University) The purpose of this study was to investigate what kinds of vocabulary learning strategies ESL learners used, what strategies they preferred, and whether their vocabulary proficiency affected their reading comprehension ability. In order to accomplish the purpose, 43 ESL adult learners in a language institute in the US participated in this study. Data sources consisted of pre- and post-test of students’ proficiency of vocabulary and reading comprehension, and a questionnaire about their vocabulary learning strategies when reading English texts. The results of this study indicated that advanced-level learners used more meaningful strategies such as using the given context and vocabulary in reality. Also the findings showed that beginning level learners took passive attitudes toward acquiring vocabulary even in the classroom only by depending on class lessons and simply memorizing vocabulary. Futhermore, the advanced- level learners who used the given context and vocabulary received better score in reading comprehension tests than the learners who preferred memorizing vocabulary.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0