메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제49권 제1호
발행연도
2007.1
수록면
21 - 35 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
 Abstract Why Is It Difficult To Teach English Subjunctive? Kang, Seung-Man (Chungbuk National University) This paper delves into complicated aspects of the English subjunctive mood and accordingly suggest teaching implications. I argue that these complexities arise from such grammatical concepts as mood, conditional, tense, and time. First of all, the subjunctive mood should be defined by the speaker’s attitude toward what he says, not by its structures typically beginning with the subordinator if. These structures are generally dubbed as conditionals ranging from zero to the 3rd conditional according to the verbal form of the condition and the result as well. Finally, the two concepts, tense and time, greatly add to the difficulties of the subjunctive mood. The lack of future tense in English gives rise to a discrepancy between tense and time. The complexity arising from this discrepancy makes the teaching and learning of subjunctive a lot more difficult. It is right here that students need to understand that future time can sometimes be expressed even by past tense in the subjunctive mood in particular.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0