메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제51권 제4호
발행연도
2009.1
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Although most writing test batteries include grammar as one of scoring criteria, there has been a hot debate concerning the effect of grammar teaching in writing class. Recently, represented by Weaver (1996, 2008), a minor group of researchers emerge and advocate the teaching of grammar for writing. The researchers, including Weaver (1996, 2008), suggest that grammar be taught not in isolation but in context. We note that student writing provides language teachers with a valuable context for teaching grammar. This paper reviews the typical grammar errors made by native college students and examine the corresponding ones made by Korean EFL learners. Korean EFL learners exhibit a remarkable error rate in ‘subject-verb agreement’, ‘article’, ‘subcategorization’, and ‘collocation’. I attribute this to cross-linguistic differences or transfer between the two languages. One of the best ways to narrow such differences might be teaching grammar not in isolation but in context, especially in the context of student writing.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0