메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제51권 제4호
발행연도
2009.1
수록면
113 - 137 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to investigate which kind of focus-on-form instruction is effective in promoting incidental learning of English verb patterns in meaning-focused reading classes. The study compared the effectiveness of three kinds of focus-on-form instruction in learning 7 English verb patterns incidentally by 94 Korean university students with low English language proficiency: (1) the use of a dictionary, (2) the provision of marginal glosses, and (3) the provision of input enhancement and sentence-level translations. The study found that the provision of marginal glosses had a significantly greater effect on promoting incidental learning of the target verb patterns than the use of a dictionary and the provision of input enhancement and sentence-level translations. This result may be due to the fact that the target verb patterns were not noticed when dictionary use was allowed or input enhancement and sentence-level translations were provided, whereas the learners’ attention was drawn to marginal glosses and so the target verb patterns were noticed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0