메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제16권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
5 - 26 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study focuses on the discourse of the crisis of feminism and feminist pedagogy. It asks what should be on the agenda of contemporary feminism, so that proper strategies and visions of feminist pedagogy can be invented. Based on the awareness of positioned and situated knowledges, feminism goes against mainstream schemes of thinking and evaluating on the one hand, and makes efforts to transform the experiences of women into knowledge on the other. If feminism and feminist pedagogy have recently fallen into crisis, it can be a good opportunity for feminists to re-think the goals and methods of feminism and feminist pedagogy. The classroom is a battlefield of diverse ideologies and experiences, and a place not only for transmission but also production of knowledge. From this perspective, feminist pedagogy should allow for diverse voices and not be afraid of being partial. What students need in a society of greater risk and competition is not a compromised feminist theory, which adapts itself to the so-called post-feminist era, but a sharpened, and more elaborated feminist theory.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0