메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제13권 제1호
발행연도
2005.1
수록면
141 - 162 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In Mrs. Dalloway, Virginia Woolf shows an ambivalent attitude towards women's role in social gatherings. Traditionally, a party is considered an inferior pastime of women: a mere specialized activity within their domestic space. Woolf, however, redefines it as an art.Clarissa and Rezia create a self-sufficient world in mending dresses, making hats, and throwing parties. On one interpretation, their individual personality is lost within collective consciousness. In Freudian terms, they lack autonomous selfhood. In Freud's interpretation, the male sex is privileged for its identification with the authority of the father and the acquisition of superego. The female sex denotes only death and castration from the male point of view. Woolf is not just fantasizing a different plot with a strategical reversal of patriarchal values. She simply discovers that the extreme ends of the woman's domestic role are the product of a communal consciousness which is culturally inherited. Woolf's point that imaginary communal identity is based on woman's selfless adaptation is seemingly political. Still, this collective consciousness can be a new value through women's accumulated experience of “splitting off of consciousness” in a patriarchal society.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0