메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제13권 제1호
발행연도
2007.1
수록면
173 - 190 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The role of the US media during war has always been subject to controversy due to their alleged collusion with the reigning ideology of the day. As Jean Baudrillard recently pointed out, the manipulated battlefield images of the Gulf War on CNN, for instance, served to justify US intervention in the region and concretize the seeming inevitability of US hegemony in the post-Cold War era. Yet, questions concerning the role of the media in relation to state propaganda are as old as World War II. It is thus no accident that Mitsuye Yamada, Elizabeth Bishop, and Muriel Rukeyser problematize the views of wartime media in their war poems, “Evacuation,” “12 O’Clock News,” and “Poem,” respectively. These works do not simply criticize the position of the media but address the specific social issues that war report forces the poets to confront: the neglected complexity of Japanese Americans’ identity, the imperialistic gaze on non-Western society, and the role of poetry during war. These women poets were not combatants on the battlefield, but they successfully draw readers’ attention to the repercussions of war on the home front and ultimately invite us to reconsider the gendered definition of traditional war poetry and the pervasive presence of war in American society.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0