메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제36권 제4호
발행연도
2010.1
수록면
243 - 266 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to investigate the situation of a private English institute, to compare the curricula of three English departments at industrial universities and investigate the possibility of English department graduates opening English institutes. It is revealed that 1) the curriculum of J English department is not appropriate for that of an industrial university since it is not planned to teach industry-centered subjects, 2) the subjects such as English conversation, English reading, TOEIC class, English writing, and English grammar are helpful in their teaching; however, some subjects such as tourism related class, computers and English literature are not 3) few English instructors are satisfied with their work at institutes, but the higher English ability they have, the more satisfied they are at work and the more hopeful they are about founding an institute in the future. This paper proposes that a curriculum of English department of industrial university should be changed in order to meet the needs of prospective English institute teacher. (Jinju National University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0