메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제42권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
207 - 219 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Park, Seungwon. “A Study on Analyzing English Learning Mistakes in Korean EFL Learners’ Speaking Proficiency.” Studies in English Language & Literature. 42.3 (2016): 207-219. The present study examines the types of grammatical mistakes or errors that English learners made when they took the OPIc speaking lesson and compared the two test results of OPIc. 21 undergraduates participated and one native speaker helped the researcher to analyze the data. The results were classified into several parts of speech: articles, auxiliaries & modals, conjunctions, prepositions, personal pronouns, noun inflections, verb inflections, and others. Among them, grammatical mistakes or errors of articles were the highest at 42.8%, followed by those of prepositions at 23.9%, others at 8.9%, auxiliaries & modals at 6.8%, noun inflections at 5.4%, verb inflections at 5.0%, conjunctions at 4.1%, and personal pronouns at 3.1%. The OPIc learners were not likely to try to correct their mistakes or errors within the limited time while listening, writing, and speaking in exercises in class. This research suggests that explicit grammatical and communicative instruction based on swift feedback and correction is needed to positively teach spoken English. (Konyang University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0