메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제15호
발행연도
2004.1
수록면
11 - 42 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Current Korean language education is oriented toward skill-getting. We can see that content of curriculum is a list of skills and accordingly teaching consists of repeated drills. As a matter of fact, Korean language education is based on the Structural linguistics and Behaviorism. How- ever, Korean language education should focus on creative use of langu- age. In other words, we should aware the importance of creativity in language use. If we would accept this view, literature and the imagination in literary works should be estimated with the novel standpoint. Especially, the narrative imagination is an epistemological enterprise as well as an ontological one. Thus, we have to accept the narrative imagination more actively than anytime else. In addition, narrative imagination should be taught for the development of narrative competence which can be measured by coherence and cohesion of constructed narrative.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0