메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이삼형 (한양대학교)
저널정보
국어국문학회 국어국문학 국어국문학 제161호
발행연도
2012.8
수록면
135 - 166 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to retrospect and prospect of Korean language education. For this aim, this article is classified according to the following three research subjects about the Korean language education. First, Establish the identity of language education. Second, Introduce the related fields to establish the theory of Korean language education. Third, Practical Korean language education. Also, for a more detailed discussion, This article is presented in order to contribute to introduce the major contents of the each domain ‘s research about Korean language education with three items already presented.
This study was to discuss the guidelines and subjects of the study for the tasks and prospects of Korean language education. In addition, it was suggested for setting the direction which were not ‘from Korean language to Korean language education’ but ‘from Korean language education to Korean language’ and for new study tasks which were Human growth and development including the text and text thinking processes.

목차

1. 국어교육의 태동과 성장
2. 국어교육 연구의 주요 주제 및 내용
3. 국어교육 연구의 과제와 전망
참고문헌

참고문헌 (123)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-810-003261346