메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서울대학교 인지과학연구소 Journal of Cognitive Science Journal of Cognitive Science 제18권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
341 - 366 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the extent to which young EFL students rely on path- breaking verbs in the comprehension and production of English argument structure constructions. In a sentence-sorting task, Korean EFL learners in grades 7 and 10 sorted English sentences, which were created by crossing four verbs with four constructions, into same groups according to overall sentence meaning and form. The results showed dominant verb-oriented sorting in grade 7, and more construction-biased sorting in grade 10 when the sentence included a path-breaking verb. In a written production task, Korean EFL students from grades 4 to 7 wrote a book report in English after a 4-week extensive reading program. The results demonstrated the more dominant use of path-breaking verbs in the ditransitive and resultative constructions than in the caused-motion construction. We discuss these findings in terms of usage-based perspectives of constructional learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0