메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대구대학교 특수교육재활과학연구소 특수교육재활과학연구 특수교육재활과학연구 제56권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
379 - 404 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this review is to examine related research studies of Special Education Support Centers (SESCs) to determine how national special education policies have been adopted by local governments in South Korea and how stakeholders perceive their effectiveness. According to Berman and Goertz, a macro analysis looks more closely at how policies are adapted to local practices and their outcomes. Thus, a macro analysis is used in this review to examine the adoption and implementation of government policies regarding SESCs. A total of 14 studies are reviewed and grouped into two categories, which address (a) the implementation of SESCs, and (b) stakeholders experiences with SESCs. This review found that SESC administration is based on frequently changing policies. In addition, these studies provided limited evidence of whether the SESCs reflected local conditions or how students in inclusive settings received SESC services. To close the gap between intended and enacted policy, concerns related to sufficient and experienced personnel, professional incentives, work guidelines, and supervision should be addressed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0