메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제23권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
323 - 344 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Composing a research paper is a complex balance between product (the formal conventions and rules of discourse communities) and process (the non-linear, recursive act of writing) that demands extensive reading and critical literacy skills. The aim of this study is to examine this balance in detail by looking at the literature in two areas (how process and product in writing have been perceived by academics, and how reading is an integral part of the writing process) to see what problems students have with writing research papers and the skills they need to develop to overcome them. This will provide a theoretical underpinning for a pedagogical approach to teaching research papers that give second language students of English the means to survive and function effectively in an academic environment where such papers are often required. The four parts of this interwoven approach (topic selection, mid-project draft, annotated bibliography, and final paper) is rooted in the author's experience with first and second year students at both Korean and Japanese universities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0