메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제5권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
81 - 96 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study tested the mediation effects of children's empathy in the relationship between mothers' parenting behaviors and the defender and outsider behaviors in bullying situations. Participants were 284 fifth and sixth graders attending four elementary schools located in Seoul and Gyeonggi-do, Korea. Descriptive statistics, Pearson's correlation, path analysis, and bootstrapping were employed in the analysis. The main results were as follows: First, the cognitive and affective empathy differed as a function of gender in children. Second, the mediation effect of the empathy were found to be significant only for boys. As for the defender behavior, significant parallel mediation-effects were observed for both types of empathy. However, for the outsider behavior, only the partial mediation effect of the affective empathy was found to be significant. The findings would provide fundamental information on which preventive and interventional measures are built in the attempt to reduce school-bullying in Korea.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0