메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제31권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
359 - 380 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Recent criticism has viewed the female protagonist in Alfred Tennyson’s “The Lady of Shalott” as an avatar of the male Romantic artist, who displaces his anxieties about his socially liminal position as an artist onto the tragic feminine figure. Instead of analyzing masculinity exclusively in relation to the male artist, this article situates “The Lady of Shalott” more broadly within the field of Victorian masculinity studies and considers the problematic of masculine self-fashioning in the poem in relation to Thomas Carlyle’s Past and Present, analyzing the relationship between the labor of weaving and the dandiacal body. Laboring under a mysterious “curse,” the Lady’s life at Shalott represents not only a critique of the effects of domestic ideology on the lives of women but, moreover, a reflection on the toxic expectations internalized within Victorian masculine subjects. The Lady’s death at the end of the poem reflects a double sense of martyrdom, suggesting both the ideological violence placed on female subjects by patriarchy and the pathological nature of masculine self-fashioning itself.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0