메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국고전르네상스영문학회 고전 르네상스 영문학 고전 르네상스 영문학 제23권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
91 - 112 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The Book of Margery Kemp defies generic categorization as some complex literary works do. Critical endeavors to define its generic slot have exhausted available medieval genres. Despite its tremendous popularity, however, exemplum has not been given due considerations in its genre studies. Familiar motifs of contemporary exempla underlie its narrative from the start. They are also strategic tools for Kempe to clothe dangerous ideas in the orthodox and popular form. Of all things, Kempe’s unique self-appellation endows her narrative with a contour of exemplum. The telltale deployment of the self-abasing appellation “creature,” which in lieu of the proper name ‘Margery’ endows a sense of passivity characteristic of the protagonists of medieval exempla. These all compose a giant exemplary tale of “creature” which is not limited to the person called Margery. It is under the harshest heresy persecution in the history of England that this generic maneuver and use of the third person appellation helps reduce her burden of responsibility for the sometimes dangerous text as well as suspicion of heresy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0