메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제18권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
135 - 158 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to examine the relationship between mobile assisted language learning (m-learning) and the listening skills of Korean EFL learners. As a quasi-experimental study involving an m-learning group of 30 individuals and a comparison group of 18 students, a comparison analysis of the pre-/post- test of the two groups was performed in the study. For the study, m-learning materials with listening comprehension tasks were designed, and the students in the m-learning group were exposed to the materials for nine weeks. To further investigate their perceptions toward m-learning, data from a questionnaire and an interview procedure were collected. Through the analyses, the pre-test and post-test results of the m-learning group showed statistically significant improvement, whereas those of the comparison group failed to make such progress. In addition, the analyses of the questionnaire and interview data illustrated that the students perceived the m-learning activities to be useful for increasing listening comprehension skills and reported the ubiquitous learning environments provided them with flexible use of study time and space. Lastly, the study presents several pedagogical implications for designing and using m-learning materials.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0