메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제12권 제3호
발행연도
2009.1
수록면
93 - 115 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to identify the association between Korean students’ vocabulary profiles and their reading and writing proficiency. For the purpose of the study, 107 college students from two universities in Seoul were asked to write an argumentative essay on the following two topics: English Only Classes (EOC) and the Additional Point System for conscripts (APS). In addition to the writing tasks, the students took a reading comprehension test. Then based on their scores on the reading test, the students were assigned to a high proficiency group (n=17) or a low proficiency group (n=17). The students were also classified into a high (n=26) or a low proficiency group (n=29) based on their performance on the first writing task (EOC). A Lexical Frequency Profile (LFP) was then used as a measure of vocabulary knowledge to examine the relationship with other variables, such as writing topic, writing proficiency, and reading proficiency. The findings indicate that the students’ written essays on the two topics displayed significantly different vocabulary profiles. Interestingly, the students’ vocabulary profiles did not differ according to their writing proficiency whereas their use of academic words differed according to their reading proficiency. The findings are discussed in greater detail, along with pedagogical implications.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0