메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제35권 제3호
발행연도
2007.1
수록면
452 - 463 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
It is necessary to understand the classification and phylogeny of animals to recognize animal diversity systematically. However, rapid development of molecular biology let taxonomy be far from interesting in research. This trend also appeared in middle and high school classroom. Students skip taxonomic area or briefly go it over. In this study, we tried to develop a field trip program for middle school students to study animal taxonomy using marine animals. To be a successful field trip education, it is very important to select proper location and develop elaborate program. So our research goal is first to introduce proper location for field trip program, which should show diverse animals and be easy to approach it, and secondly to develop taxonomy flied trip program using marine animals, which will be used for middle school students to learn basic concept on the taxonomy. Especially this program contain information about habitat of animals. The middle school students that participated in this program showed strong enthusiasm on studying animal classification and successfully classified marine animals at level of phylum and class, indicating that this program can be a model system for taxonomy field trip education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0