메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제38권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
243 - 253 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this research, we applied the effect of ARCS learning strategies on scientific attitude, self- efficacy and learning achievement in the elementary science class. The results were as follows: First, the elementary science class through ARCS strategy improved scientific attitude positively. In sub- categories of scientific attitude, it was effective on openness, criticism and reserving judgement. It is considered that there was a positive improvement due to various activities in the science class through ARCS strategies. Second, the science class through ARCS strategy had positive efficiency on the improvement of self-efficacy for the learners. Third, the science class through ARCS strategies contributed to the improvement of science learning achievement. As elementary science class through ARCS strategies using motivation strategy was effective on not only emotional but also cognitive domains, these strategies needed to make a positive using.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0