메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제33권 제4호
발행연도
2005.1
수록면
391 - 402 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, a self-regulated learning strategy worksheet was developed to find out the effects of self-regulated learning on the achievement in science, attitude toward science, and the self-regulated learning ability. While the worksheet was only applied to the experimental group, the control group was taught with the traditional teaching method focused on the teacher's lecture. To analyze this worksheet, the pre- and post-test of the achievement in science, attitude toward science and the self-regulated learning ability were applied to both groups. As a result, there were not significant differences(p>.05) between two groups in terms of the pre-test scores, but the post-test scores of the experimental group showed higher than those of the control group(p<.05). Therefore, the self-regulated learning strategy worksheet made a positive effect on the achievement in science, attitude toward science and the self-regulated learning ability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0