메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제45권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
564 - 577 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the teaching practice cases of pre-service science teachers in the United Kingdom, and to examine implications for pre-service teacher training. For this purpose, we analyzed the whole pre-service science teachers’ teaching practice in Postgraduate Certificate of Education (PGCE) course of the United Kingdom focusing on the lesson observation commentary, lesson observation summary and the final profile of developmental phases, which were commented and evaluated by the mentor (science teacher) and the tutor (supervising professor) according to teacher qualification status (QTS). In order to improve the curriculum for the pre-service teacher training, it is necessary to change the system to apply their pedagogical content knowledges to the actual field, not just the type of education that fills the credits. Therefore, in South Korean pre-service teacher training curriculum, it is necessary to increase the duration of pre-service teacher training, to elaborate teacher qualification standards, and to prepare ways for co-teaching by the mentor and the tutor. It is necessary to build up a teacher education system through the collaboration between schools and the college of education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0