메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제32권 제3호
발행연도
2004.1
수록면
236 - 246 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is aiming at providing fundamental data of sex education and suggesting desirable directions in the science curriculum. Content analysis of sex education in seven science textbooks was conducted and the knowledge level and the demand of sex education were surveyed on 402 students in middle schools of Kyungin area. For the research, three main topics were chosen for the sex education in the science curriculum: ‘Genital organ and function’, ‘Pregnancy and Delivery’ andHealth for Sex’. Middle school students' knowledge aboutHealth for Sexwas the lowest level among 3 topics. Students wanted to learn on ‘Health for Sex' the most. Science textbooks hardly dealt with this topic. For more effective sex education in the science curriculum, it is necessary to add new information aboutthe Health for Sexto the science textbooks and reflect students' understanding levels and demands for the sex education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0