메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제34권 제5호
발행연도
2007.1
수록면
551 - 565 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The trend of researches is reflective one in that it is about the strong-and-weak point of previous researches but also a guideline for the future researches. This study explored the trend in the topic of science education research. The articles in 1978~2006 of the Journal of Korean Association for Research in Science Education and 1973~2006 of the Korean Journal of Biological Education were analyzed and categorized by the research aims, methods, strands, subjects and contents. The framework of research strands was borrowed from that of the 2006 NARST (National Association for Research in Science Teaching) conference. As the results of this study, three types of research were found to be predominant; the understanding of the conceptual status of students using questionnaires, developing teaching materials and analyzing their effects through implementation, and discussing the strength and weakness of the enacted educational curriculum depending upon a represented goal through analysis of the text. In addition, efforts to explore the contextual elements of learning and teaching with interviews and observations have been increased. Implications from analyzing research trends on science education will be discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0