메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제37권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
213 - 228 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was aimed to develop biology inquiry modules using familiar materials that can be easily found in everyday life, as an alternative to the current laboratory experiments. The ideas for the modules in this study are based on the subject contents in the “Structure and Functions of Plants” for 8th graders, accompanying 13 inquiry skills elements of SAPA II. Experimental materials for each developed module were composed of what students can easily find in their everyday life. A group of teachers was participating to evaluate and assess these modules. A group of teachers found that these modules could contribute to improve students' science process skills and students could be very interested in them because they were composed of materials familiar to them. The developed modules were applied to 4 eighth graders in M middle school located in Chungbuk. Students showed a positive response and a great interest to the module experiments composed of materials familiar to them, unlike current laboratory experiments. Moreover, the modules have given them a positive effect on their science process skills and scientific attitudes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0